Respiració diafragmàtica: és un tipus de respiració que ajuda a relaxar-nos, a reduir al tensió i l’ansietat. Teniu pas per pas, com la podeu fer.

1. El més important és que estiguem en una posició en què l’esquena estigui recolzada; es pot practicar de dues maneres.

  • Assegut/da a una cadira còmode.
  • Estirat/da boca amunt amb un coixí sota el cap.

2. Col·loca una mà sobre el pit i l’altre sobre l’abdomen, la zona que està a sobre l’estómac:

3. Agafa aire lentament pel nas. Conta fins a 2. A mesura que agafis aire, el seu abdomen hauria d’aixecar la seva ma. La zona del pit s’ha de mantenir quieta.

– Si ho feu estirats al terra, podeu posar-vos un llibre (de poc pes) a la zona abdominal per veure com s’aixeca quan inhaleu.

4. Expulsa l’aire lentament amb els llavis junts (casi tancats). Conta fins a 4. A mesura que surt l’aire, hauries de sentir com l’abdomen s’enfonsa.

–  Observeu que contem fins a 2 per agafar aire i fins a 4 per expulsar-lo. Això ajuda a mantenir la respiració lenta i rítmica.

–  A l’hora d’expulsar l’aire, us pot ajudar a pensar que feu una gran bombolla de sabó; si traieu l’aire massa ràpid, aquesta es trencaria.

–  Una altra opció és agafar una palleta i treure l’aire a través d’ella, impedint així que surti tot l’aire de cop i ajudant a que surti gradualment.

5. Practica aquesta tècnica de respiració durant 5-10 minuts. Intenta fer-ho entre 3 i 4 cops al dia. Es pot anar augmentant la quantitat de temps i la freqüència que s’hi dedica.

Com ha anat?

Comparteix aquesta publicació: