Us deixem el menú de la setmana amb diferents propostes per dinar i sopar. Cada setmana anirem penjant un menú diferent.

Cliqueu sobre els plats que estiguin en color verd, ja que aniran tenint una recepta associada perquè la pugueu seguir.

Dilluns 4
DinarAmanida de pasta amb tonyina i ou dur
Fruita del temps
SoparCrema de carbassó
Hamburguesa de pollastre
Iogurt natural amb canyella en pols
Dimarts 5
DinarBunyols de patata (veure recepta)
Peix a la planxa amb amanida
Fruita del temps
SoparSaltejat de verdures
Truita amb formatge
Iogurt natural amb maduixes
Dimecres 6
DinarCigrons amb espinacs i vedella
Cheesecake de carbassa (veure recepta)
SoparPeix al forn amb patata i verduretes
Fruita del temps
Dijous 7
DinarMongetes verdes amb sofregit de tomàquet
Cuixetes de pollastre
Iogurt natural amb maduixes
Sopar“Fajita” amb verdures variades
Iogurt natural
Divendres 8
DinarAmanida de patata (tomàquet, ceba i pebrot) amb tonyina i ou dur
Fruita del temps
SoparEmpedrat de cigrons
Contra-cuixa de pollastre
Iogurt natural
Dissabte 9
DinarMeló amb pernil
Arròs amb verdures
Iogurt natural amb canyella en pols
SoparSaltejat de verdures
Hamburguesa de peix
Fruita del temps
Diumenge 10
DinarAmanida de tomàquet, cogombre i formatge fresc
Albergínies farcides de carn
Macedònia de fruita amb suc de taronja natural
SoparPizza de verdures
Iogurt natural

Consideracions per a la confecció del menú setmanal
Us deixem un menú amb diferents propostes per dinar i sopar. Cada setmana anirem penjant un menú diferent. Algunes consideracions que hem tingut en compte per a la confecció del menú:

– Aspectes nutricionals
S’ha procurat que sigui un menú equilibrat i variat, basant-nos ens les recomanacions d’alimentació saludable. S’han inclòs plats i receptes adequades a la situació actual, reduint l’aport energètic degut a la menor despesa energètica i potenciant l’aport de fibra.
Es tracta d’un menú estàndard, considerat per a població adulta. Cal tenir present l’adaptació del menú per a patologies o al·lèrgies que ho requereixin.

– Proposta de plats
Es proposen plats fàcils i ràpids de preparar, sense buscar una àmplia diversitat d’aliments per evitar desplaçaments innecessaris i excessius al supermercat o botigues d’aliments. S’inclouen plats pensant en l’aprofitament d’aliments o preparacions.
Per aquells plats de major complexitat o que requereixin de més preparació, compartirem un breu vídeo explicant el procediment per a la seva elaboració. Aquests plats estan destacats en el menú de color verd.

– Noves propostes de plats
Ens agradaria que entre tots/es anéssim confeccionant els propers menús, per això us convidem a que compartiu amb nosaltres receptes de plats o bé vídeos breus on ens expliqueu aquelles receptes que més us agradin.
Les podeu compartir a través de les xarxes socials via Facebook o Instagram amb l’etiqueta #OsonamentDesDeCasa o bé a través del correu electrònic comunicacioosonament@osonament.cat .
Els vídeos els publicarem en el següent menú i inclourem aquelles receptes que ens feu arribar. Serà important que s’acompanyi de la llista d’ingredients i de l’explicació del procés d’elaboració. En el cas de gravar un vídeo, cal que sigui en horitzontal.
Esperem que us agradi i que us pugui ser d’ajuda.

Comparteix aquesta publicació: