Si mesurem l’Activitat Física diària amb un podòmetre, la recomanació per adults i gent gran és fer de 8.000 – 10.000 passes al dia!!! 

A dia d’avui, molts dispositius electrònics, com pot ser el telèfon mòbil, fan un petit càlcul que ens pot servir de referència. En cas de no poder calcular les passes, no patiu,  podem mesurar el temps. Per tant, no hi ha excusa per moure’ns més i seure menys!!!

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana 30 minuts d’Activitat Física Moderada, cinc dies a la setmana, per mantenir un bon estat de salut. 

A partir dels 18 anys, es recomana:

  • Fer un mínim de 30 minuts d’Activitat Física Moderada cinc dies a la setmana, o la suma d’aquests 150 minuts distribuïts durant la setmana.
  • També es pot optar per 75 minuts d’Activitat Física Vigorosa distribuïts durant tota la setmana (per exemple, 15 minuts diaris).
  • Una altra alternativa és la combinació d’Activitat Física Moderada i Vigorosa.

En tot cas, és important reduir les hores que passem asseguts i moure’ns de la manera que sigui! Les possibilitats són infinites. Què és el que us agrada més? Posem-hi imaginació!!! També us podeu motivar amb l’apartat d’Activitat Física d’aquest blog que us hem anat enviant.

Tenint en compte les altes temperatures i que el dia és llarg i que, per tant, podem gaudir de moltes hores de llum, evitem les hores de més calor. Aprofitem la fresca de les primeres hores del matí o quan el sol ja va de baixada. La gorra i els indrets més frescos en són una bona opció. 

No oblidem hidratar-nos molt i seguir una bona alimentació (podeu veure els Consells per a cuidar l’alimentació a l’estiu.

Bon estiu!

Comparteix aquesta publicació: