L’envelliment és un procés gradual i de llarga durada caracteritzat per un deteriorament generalitzat i progressiu de les funcions fisiològiques.

Els canvis relacionats amb l’edat són una pèrdua de força i equilibri, una disminució de la velocitat de la marxa, caigudes, i disminució en la independència de les activitats bàsiques de la vida diària.

Realitzar activitat física terapèutica té un efecte beneficiós per minimitzar el risc de caigudes i evitar fractures.

Quins beneficis ens aporta l’activitat física terapèutica?
– Millorar la funció cognitiva.
– Redueix l’ansietat i la depressió.
– Ajuda a augmentar la qualitat de vida i del somni.
– Redueix el risc de lesions relacionades amb les caigudes.
– Disminueix el risc de mortalitat, millora la funció i qualitat de vida per a les persones amb malalties cròniques.
– Evita l’aparició de l’osteoporosi.
– Augmenta la funció física, en general.

Quins són els exercicis mínims recomanats?
Treball aeròbic: entre 150-300 minuts a la setmana (intensitat moderada – vigorosa) o 75-150 minuts a la setmana (intensitat vigorosa).
Treballar la força: mínim 2 vegades a la setmana (dies alterns).
– Les persones majors han de realitzar activitat física multicomposta (aeròbic, força i equilibri).

Raons per seguir físicament actius
– Les persones majors de 65 anys obtindran beneficis pel fet de només fer exercici físic, compleixin o no els mínims.
– El risc de caigudes disminueix, i en cas de caiguda, les lesions seran menors.
Les persones passen molt temps assegudes, per això és necessari moure’s més, intentant trencar els períodes d’inactivitat i suplir-los amb activitat física.
– En els casos d’enllitament prolongat, aquest provoca una pèrdua de força muscular en totes les edats, però serà més notable davant d’edats més avançades. Deu dies de repòs, fins i tot en persones majors sanes, provoca una disminució del 13% de la força dels quàdriceps.