Us deixem el menú de la setmana amb diferents propostes per dinar i sopar. Cada setmana anirem penjant un menú diferent.

Cliqueu sobre els plats que estiguin en color verd, ja que aniran tenint una recepta associada perquè la pugueu seguir.

Dilluns 27
DinarCarxofes amb
pèsols
Salsitxes de pollastre
Fruita del temps
SoparEspàrrecs a la
planxa amb all
picat
Peix a la planxa
Iogurt natural
Dimarts 28
DinarAmanida de fruita
i formatge fresc
Ous al plat amb
sofregit de
tomàquet i
carxofes
Fruita del temps
SoparQuiche de
verdures
Iogurt natural amb maduixes
Dimecres 29
DinarPasta amb pesto
de carbassó
(veure recepta)
Llom de porc
Macedònia de
fruita
SoparCrema de pèsols
Peix a la planxa
Iogurt natural
Dijous 30
DinarEmpedrat de
mongetes seques
amb bacallà
esqueixat
Iogurt natural amb
maduixes
SoparVichyssoise de
poma
(veure recepta)
Cuixeta de
pollastre
Mel i mató
Divendres 1
DinarBròquil saltejat
amb xampinyons i
ceba
Hamburgueses casolanes (veure recepta)
Pastís de poma (veure recepta)
SoparAmanida russa
Ous farcits de
tonyina
Iogurt natural
Dissabte 2
DinarAmanida de fruita
Orada al forn
Macedònia de
fruita
SoparPizza de verdures
Iogurt natural
Diumenge 3
DinarArròs amb
verdures i conill
Plàtan amb
canyella
SoparSopa de pasta
Truita de poma i
ceba
Iogurt natural

S’ha actualitzat l’entrada.

Consideracions per a la confecció del menú setmanal
Us deixem un menú amb diferents propostes per dinar i sopar. Cada setmana anirem penjant un menú diferent. Algunes consideracions que hem tingut en compte per a la confecció del menú:

– Aspectes nutricionals
S’ha procurat que sigui un menú equilibrat i variat, basant-nos ens les recomanacions d’alimentació saludable. S’han inclòs plats i receptes adequades a la situació actual, reduint l’aport energètic degut a la menor despesa energètica i potenciant l’aport de fibra.
Es tracta d’un menú estàndard, considerat per a població adulta. Cal tenir present l’adaptació del menú per a patologies o al·lèrgies que ho requereixin.

– Proposta de plats
Es proposen plats fàcils i ràpids de preparar, sense buscar una àmplia diversitat d’aliments per evitar desplaçaments innecessaris i excessius al supermercat o botigues d’aliments. S’inclouen plats pensant en l’aprofitament d’aliments o preparacions.
Per aquells plats de major complexitat o que requereixin de més preparació, compartirem un breu vídeo explicant el procediment per a la seva elaboració. Aquests plats estan destacats en el menú de color verd.

– Noves propostes de plats
Ens agradaria que entre tots/es anéssim confeccionant els propers menús, per això us convidem a que compartiu amb nosaltres receptes de plats o bé vídeos breus on ens expliqueu aquelles receptes que més us agradin.
Les podeu compartir a través de les xarxes socials via Facebook o Instagram amb l’etiqueta #OsonamentDesDeCasa o bé a través del correu electrònic comunicacioosonament@osonament.cat .
Els vídeos els publicarem en el següent menú i inclourem aquelles receptes que ens feu arribar. Serà important que s’acompanyi de la llista d’ingredients i de l’explicació del procés d’elaboració. En el cas de gravar un vídeo, cal que sigui en horitzontal.
Esperem que us agradi i que us pugui ser d’ajuda.

Comparteix aquesta publicació: