El procés de recuperació d’una lesió moltes vegades pot ser llarg i carregós. Però el dolor físic durant la recuperació d’una lesió no ens ha de desesperar. Aquí deixem uns quants missatges que poden ser molt positius o poden ajudar a establir expectatives realistes que, amb sort, promoguin una recuperació més ràpida i eficaç.

– El dolor no significa que estiguis trencat. Tenir dolor no sempre significa que tinguis una lesió o patologia.
– El dolor pot canviar. No hi ha cap dolor que duri per sempre, ni amb la mateixa intensitat.
– El dolor sempre és real. Si sents dolor, escolta’t i busca la forma de posar-hi remei
– No necessitem saber exactament què és el que tenim per poder reduir el dolor i ajudar a recuperar-nos. Moltes vegades no fa falta tenir un diagnòstic clar, ni fer cap prova d’imatge per saber què tenim exactament. Moltes vegades, començar amb la rehabilitació abans de posar un “nom” al dolor és la millor opció.
– Pots viure la vida de forma funcional i agradable tot i tenir dolor. El dolor, si es controla, és compatible amb la vida diària.
– Sempre hi ha més d’una opció de rehabilitació per reduir el dolor. TOTS els dolors són rehabilitables. Sempre hi ha alguna opció per reduir o eradicar un dolor. Sempre hi ha alguna cosa a fer.
– Normalment és a base de prova i error trobar el mètode més adient per cada cas. No rendir-se en una rehabilitació. Com hem comentat, sempre hi ha més d’una opció per millorar un dolor. Provar més d’un mètode sempre és recomanable. No quedar-se sempre amb el mateix si no acaba de funcionar.
– El viatge normalment té pujades i baixades. Durant una recuperació, no sempre s’avança. A vegades s’avança de pressa. A vegades s’avança lent. I d’altres es torna enrere. Res és un fracàs. Tot forma part del viatge en aquesta recuperació i millora del dolor.