Si amb la situació de confinament d’aquests dies et notes més trist o nerviós, et costa fer el teu dia a dia, et trobes mentalment carregat o físicament esgotat i no tens ganes de comunicar-te amb la gent, recorda…

  • És una situació transitòria, ja falta menys per que s’acabi
  • Mira de descobrir les avantatges  d’aquest confinament, que segur que en trobes.
  • Estar a casa aquest dies serveix per protegir-te i protegir a l’altra gent
  • Planifica les compres  per sortir el menys possible 
  • La regularitat d’horaris ajuda a funcionar més bé (higiene personal, ordre, etc) 
  • Cuida el cos: belluga’t i no facis més de dues hores seguides assegut. 
  • Gaudeix  en família d’una dieta saludable, per exemple, la mediterrània. 
  • Un bon descans és fonamental per continuar. Dorm les hores necessàries (8 aproximadament)
  • Cuida la ment: desconnecta o bada uns moment, gaudeix fent activitats agradables, o respiracions, relaxació, meditació, etc
  • Organitza temps lliure amb coses que t’agradin, o que mai tens temps de fer. 
  • El sentit de l’humor i els jocs rebaixen tensions, i és un molt bon energitzant. 
  • Sentir-se i ser útils fa estar bé.  Recorda EL QUÈ POTS fer més que no pas allò que no pots.. 
  • Mantingues contacte diari amb la gent que us feu suport. Interessa’t per familiars i amistats que estan sols.
  • Informa’t amb canals oficials del que passa i només una estoneta al dia. 
  • Si utilitzes internet, mòbils, tauletes, etc. fes-ne un ús moderat. Combina-ho amb altres activiats. 
  • I si tens persones al teu càrrec, ajuda’ls a mantenir rutines també. 
  • Observa’t com estàs i demana ajuda si et notes sobrepassat. 

Comparteix aquesta publicació: