El racó de pensar és un espai que s’origina en un grup d’estimulació cognitiva d’Osonament.  Per aquelles persones que no ho coneixeu, l’estimulació cognitiva es podria resumir com a conjunt d’activitats que tenen per objectiu mantenir o millorar el funcionament cognitiu en general. Aquí hi podrien entrar la memòria, la percepció, el llenguatge, l’atenció i la concentració, la solució de problemes, la planificació, el raonament, etc.

Som conscients que el què us oferim és un petit granet de sorra, però estem molt engrescats en donar-hi continuïtat per a tothom qui hi vulgui participar. Ah! I les solucions….ens agradarà que les pugueu compartiu al blog la setmana vinent.


Escriu la lletra que li correspon a cada número

Ara que estem a punt de deixar la primavera, volem repassar les flors i hortalisses que vam plantar. Ens ajudes a descobrir-les? Si escrius la lletra que li correspon cada nombre…ho sabràs. 
A= 1 / B=2 / C=3 / D=4 / E=5 / F=6 / G=7 / H=8 / I=9 / J=10 / K=11 / L=12 / M=13 / N=14 / O=15 / P=16 / Q=17 / R=18 / S=19 / T=20 / U=21 / V=22 / W=23 / X=24 / Y=25 / Z=26

————————————————————————–
16    5    14    19    1    13    5    14    20     19
————————————————————————–
20     21    12     9     16     5    19
————————————————————————–
3     12   1     22    3     12     12     19
————————————————————————–
14   1    18     3     9    19    15    19
————————————————————————–
13    1     18    7    1    18    9     4     5    19
————————————————————————–
5    14    3     9     1    13     19
————————————————————————–
3      5     2     5    19
————————————————————————–
16     1     19      20     1     14     1       7       21      5       19   
————————————————————————–
5     19    3     1     18     15     12      5      19
————————————————————————–


Construeix paraules

Amb la paraula PRIMAVERA, construeix tantes paraules com et surtin utilitzant les mateixes lletres (no necessàriament les has d’utilitzar totes). Per exemple:

PRIMAVERA

  1. PRIM
  2. VA
  3. ERA

Ordena paraules

Ordena les paraules següents fins que trobis una frase amb sentit:

  • SURT / DIA / EL / CADA / SOL
  • VULGUIS / PARLAREM / QUAN / QUE / TRUCA’M 
  • VOLS / VAGIS / SI / L’ERA / NO / POLS, / NO / A            
  • TIGRE, / TRES / TRISTOS / DOS  / TIGRES  /  UN / TIGRES,            
  • L’HAS / CALOR / DE / SOVINT / MOLTA / PERQUÈ / L’HORT / REGAR / FA         

Pots resoldre el dubte?

En el jardí de casa en Toni, hi ha molta varietat de flors, tant de colors com de mides. Nosaltres no hi entenem massa, però si el roser és més baix que el narcís i les hortènsies són més altes que el narcís….el roser, és més alt o més baix que les hortènsies?


Papallona origami

Mira el vídeo i prova de fer la papallona amb un tros de paper.
Mira una vegada sencera com es fan tots els passos i, posteriorment, la proves de fer.
Recorda que es pot anar parant si creus que va massa ràpid. 


Primavera Vivaldi

Escolta la cançó que hi ha al següent vídeo.  Tanca els ulls mentre l’escoltes i imaginat que és un director d’orquestra. Agafa un bolígraf per fer veure que és la batuta i dirigeix la cançó sencera.
Si ho prefereixes, prova de seguir el ritme amb els dits, mans, cap…


Continua els següents refranys:

A l’abril, cada gota …

En abril, …

Pel maig, cada dia …

Hasta el 30 de mayo, no te …

Al juny, la falç …

Març marçot, mata …

La primavera la …

Què creus que volen dir aquests refranys? Quin sentit creus que tenen?

En saps més que tinguin relació amb la primavera? 


Sopa de lletres de la primavera

(No fa falta imprimir…només assenyalant n’hi ha prou).
Hi són totes?
Alegria / Caloreta / Flor / Florir / Jardiner / Maig / Margarida / Natura / Orenetes / Papallones


Ordena les síl·labes

Ordena les síl·labes següents i construeix una paraula:
EXEMPLE:    ma – pri- ra – ve  ->  primavera

LLO    PA      NA    PA   
TA   NE    O    RE
DA     GA    RI      MAR
RET  LLA    GA
DUI    MA    XES
RA  NE  DER   CA
PA     LI     TU

Ara ordena les diferents paraules fins que formis una frase amb sentit:

PER EXEMPLE: QUAN-LLEVAT-HAVIA- AVUI-M’HE-JA-SORTIT-SOL!-EL
“AVUI QUAN M’HE LLEVAT JA HAVIA SORTIT EL SOL!”

DE / VENTILAR / DIA / S’HA / L’HABITACIÓ / CADA
MUSSOLS / ES / NIT / QUAN / SURTEN / DE / FA / ELS


Dibuixa amb les dues mans

Mira’t aquest vídeo

https://youtu.be/wTE19RK7m0A

Comparteix aquesta publicació: