QUICHE D’ORTIGUES
RECEPTA PER A 6 PERSONES
Pasta brisa
Formatge camembert 100g
Ous 3
Crema fresca 200g
Ortigues 1 manat
All 2
Panses 1 grapat
Tomàquet cirerol 8-10
Sal, pebre negre i nou moscada
Oli d’oliva
ELABORACIÓ
- Encenem el forn a una temperatura de 180ºC.
- En un motlle oliat o bé cobert amb paper vegetal hi estenem la pasta brisa. La punxem amb una forquilla i l’enfornem durant 12 minuts.
- Amb guants i amb molta cura de no ortigar-nos, separem les fulles del tronc de les ortigues. Reservant únicament aquelles més tendres. Les bullim durant 3 minuts. Passat el temps les escorrem. Les saltem a la paella amb un raig d’oli juntament amb un all picat i un grapat de panses.
- Cobrim la pasta brisa amb el formatge tallat a trossos, els tomàquets repartits i les ortigues ja bullides.
- Batem els ous i els barregem amb la crema fresca, ho aboquem sobre la pasta. Salpebrem i perfumem amb la nou moscada ratllada.
- Ho enfornem durant uns 25-30 minuts, fins que veiem que s’ha daurat i hagi agafat consistència.
BUNYOLS DE FLORS DE SAÜC
RECEPTA PER A 4 PERSONES
Flors de saüc 1 feix
Farina de blat 200g
Ou 2
Sucre 25g
Gasosa 100ml
Llevat químic 1 sobre
Ratlladura llimona 1
Oli
ELABORACIÓ
- Elaborem la massa, barrejant la farina, els ous, el sucre, el llevat i la gasosa. Hi afegim també la ratlladura de la pell de la llimona. Ho barregem bé fins a obtenir una massa homogènia sense grumolls.
- Rentem ben netes les flors de saüc i les tallem a trossets.
- En una paella escalfem l’oli. Agafem les flors pel tronc i les passem primer per la massa, eliminem l’excés de massa i seguidament les fregim fins que estiguin daurades. Les deixem sobre un paper absorbent per eliminar l’excés d’oli.
- Si ho volem, podem espolsar una mica d’oli al damunt.
AMANIDA DE PÈSOLS AMB FLORS SILVESTRES
RECEPTA PER A 3 PERSONES
Pèsols fins 300g o faves petites 400g
Xampinyons 200g
Alls tendres 1 manat
Flors de calèndula i/o malva
Flors de cibulet
All 2
Sal i pebre negre
Oli d’oliva
ELABORACIÓ
- Rentem els xampinyons per eliminar restes de terra. Els assequem bé i els tallem a làmines molt fines. Ens podem ajudar d’una mandolina. Els condimentem amb un raig d’oli, sal i pebre al gust, els cuinem el forn 30 minuts a 180ºC.
- Bullim els pèsols 10 minuts en una olla amb aigua. Passat el temps els escorrem.
- Piquem els alls tendres. En una paella amb oli d’oliva saltem els pèsols amb els alls tendres. Condimentem amb sal i pebre.
- En el plat col·loquem el saltat de pèsols o faves, afegim els xampinyons i decorem el plat amb les fulles de calèndula, malva i cibulet.






Deixa un comentari