Tres aspectes generals a tenir en compte:
1. Marcar-nos uns horaris i establir unes rutines, també en l’alimentació
2. Mantenir-nos actius/ves, evitar passar moltes hores assentats/des
3. Planificar bé l’alimentació

Com ho podem fer?
Planifiquem els àpats i la compra, especialment dels dinars i sopars, ajudem-nos d’una llista de la compra.
– Evitarem anar més vegades de les necessàries al supermercat
– Anirem més ràpid fent la compra, passant menys estona al supermercat
– Comprarem allò que realment ens és necessari
– Evitem comprar aliments poc saludables (pastes, galetes, brioixeria, embotits…). La millor manera per no menjar-los és no tenir-los a casa.

Al quedar-nos a casa som menys actius, disminuint la despesa energètica, per tant les nostres necessitats també canvien
– Mengem menys quantitat d’aliments en els àpats: podem menjar més sovint (fer més àpats) però amb quantitats més petites
– Prioritzem el consum de verdures, procurem que estiguin presents cada dia en la nostra alimentació
– Mirar que els llegums estiguin molt presents en la nostra dieta
– Mengem fruita, millor sencera i no en forma de suc
– Prenem làctics, especialment naturals (llet, iogurt, formatge tendra) i sense afegir-hi sucre
– Reduïm el consum de pasta, arròs, pa, patata… però sense eliminar-lo

Al ser menys actius poden aparèixer problemes de restrenyiment:
– Augmentem el consum de fibra: la trobem a la fruita, verdures, llegums, fruits secs, cereals integrals…
– Procurem anar bevent aigua al llarg del dia (aigua, aigua amb fruita, infusions, sopes i brous…)

Evitem anar picant al llarg del dia. Però si ho fem prioritzem aquells aliments més sans, alguns snacks saludables i fàcils de preparar:
– Fruita sencera
– Iogurt natural sense sucres afegits
– Formatge fresc
– Fruits secs sempre crus o torrats
– Infusions calentes: ens calmaran una mica la sensació de gana i ens ajudaran a relaxar-nos
– Procurem evitar les pastes i els dolços, la xocolata…
– Evitem les begudes ensucrades o refrescos
– Procurem no prendre gaires cafès al llarg del dia.

Que et sembla? Ens deixes el teu comentari?

Comparteix aquesta publicació: